Julkaistu: 15.5.2019

Classic-jäätelö ja Lasten ja nuorten säätiö kannustavat nuoria seuraamaan rohkeasti omaa polkuaan 

Monet tekijät osoittavat, että nuoruus on tänä päivänä parempaa kuin koskaan aiemmin. Tästä huolimatta useiden nuorten on vaikea omaa paikkaansa yhteiskunnassa, ja jopa viidennellä nuorista on vaikea suhtautua tulevaisuuteensa optimisesti*. Jotta jokainen nuori kokisi tulevaisuutensa merkitykselliseksi, Classic-jäätelö ja Lasten ja nuorten säätiö aloittavat yhteistyön, jonka tavoitteena on kannustaa ja rohkaista nuoria löytämään oma polkunsa ja saada tukea sen varrelle. 

Yhteistyö käynnistyy toukokuussa innostavilla vierailuilla ammatillisiin oppilaitoksiin. Kouluvierailuilla Lasten ja nuorten säätiön dreamsteri rohkaisee nuoria kasvutarinallaan. Hän viestii tarinallaan siitä, kuinka jokainen voi löytää omat vahvuutensa ja kaikilla on oikeus seurata unelmiaan sekä valitsemaansa polkua. Kouluja kiertävinä dreamstereinä nähdään breakdance -tanssija Johannes “Hatsolo” Hattunen sekä muusikko Jannika B

“Oman polun löytäminen ja sen seuraaminen ei ole kaikille helppoa ja tiedämme, että erityisesti nuoret miehet ovat vaarassa eksyä yhteiskunnan turvaverkkojen ulkopuolelle. Classic haluaa kannustaa nuoria rohkeisiin valintoihin oman polkunsa varrella ja tämän vuoksi lähdimme luomaan kampanjaa yhteistyössä Lasten ja nuorten säätiön kanssa”, sanoo Classicin brändistä vastaava Katja Nevalainen-Blin. 

Syksyllä 2019 toteutetaan lisäksi Mun polku -ohjelma. Mukaan ohjelmaan valitaan kolme nuorta, jotka pääsevät pohtimaan vahvuuksiaan ja tulevaisuuden tavoitteitaan yhdessä dreamstereiden ja muiden innostajien kanssa. Nuoret saavat myös konkreettisia neuvoja siitä, kuinka he voivat edetä omalla opiskelu- tai urapolullaan. Haku Mun polku -ohjelmaan käynnistyy toukokuussa, ja siihen voivat hakea kaikki 18–25-vuotiaat nuoret. 

“Lasten ja nuorten säätiö rohkaisee nuoria unelmoimaan, ja tässä yritysten apu on merkittävä. Olemme iloisia, että voimme yhdessä Classicin kanssa tuoda kannustavat tarinat kouluihin ja innostaa näin nuoria tavoittelemaan kullekin merkityksellistä tulevaisuutta”, sanoo toiminnanjohtaja Olli Alanen. 

Yhteistyö Classic-jäätelön kanssa on osa Lasten ja nuorten säätiön toimintaa, jossa tunnetut henkilöt vierailevat oppilaitoksissa kertomassa oman kasvutarinansa ja kannustamassa nuoria tavoittelemaan unelmiaan. Vierailuja on järjestetty jo vuodesta 2003 lähtien. 

Lue lisää yhteistyöstä: www.dreams.fi  

Lisätiedot:  

Katja Nevalainen-Blin 
Senior Brand Manager 
Froneri Finland Oy 
Katja.Nevalainen-Blin(at)fi.froneri.com 
 

Olli Alanen 
toiminnanjohtaja 
Lasten ja nuorten säätiö 
olli.alanen(at)nuori.fi, p. 050 502 5007 

*Lähde: Nuorisobarometri 2018 

‹ Takaisin listaukseen