Julkaistu: 5.11.2015

5.11.2015 Tiedote – Julkaisuvapaa heti

Dreams mukana presidentti Clintonin CGI-ohjelmassa

Clinton Global Initiative (CGI) on presidentti Clintonin vuonna 2005 perustama ohjelma, jossa yhteiskuntien eri toimijat sitoutuvat globaaleja ratkaisuja ja myönteistä muutosta edistävään toimintaan. Vuonna 2015 mukaan on hyväksytty 123 uutta sitoumusta, jotka tavoittavat yli 15 miljoonaa ihmistä maailmanlaajuisesti. Lasten ja nuorten säätiön ja Nokian yhteistyössä toteutettama Dreams on yksi näistä sitoumuksista.

“Clinton Global Initiative on vaikuttava esimerkki globaalia ymmärrystä ja vastuuta herättävästä toiminnasta. Tällä hetkellä maailmassa on enemmän nuoria kuin koskaan. Samaan aikaan Suomessa nuoret ovat tutkija Leena Suurpään sanoin ’katoava luonnonvara’. Unelmoiva nuori on investointi tulevaisuuteen. Sillä vain yhteiskunta, jonka myös tulevat sukupolvet kokevat omakseen, voi voida hyvin”, toteaa Lasten ja nuorten säätiön toiminnanjohtaja Tuula Colliander.

Dreams vahvistaa nuorten uskoa tulevaan. Ohjelman Dreamsterit tavoittavat kymmeniä tuhansia 13–16-vuotiaita koululaisia eri puolilta Suomea. Yhteistyössä koulujen kanssa toteutettava hanke jatkuu aina kouluvuoden 2017–2018 loppuun asti. Koululaisten lisäksi ohjelma kohdistetaan myös koulujen henkilökuntaan ja oppilaiden vanhempiin, jotka haastetaan mukaan tukemaan nuoria sekä myös tavoittelemaan omia unelmiaan.

Dreams-ohjelman mahdollistaa Nokia. Yhtiö myös osallistuu hankkeen varsinaiseen toteuttamiseen järjestämällä Dreams-unelmafoorumin nuorille lukukauden päätteeksi omissa toimitiloissaan Espoossa.

Lue lisää Dreams-ohjelman CGI-sitoumuksesta

Tuula Colliander, toiminnanjohtaja
tuula.colliander(at)nuori.fi

Hanna Koskenkangas, Dreams-ohjelman projektipäällikkö
hanna.koskenkangas(at)nuori.fi

Dreams

Dreams tavoittaa lähes 50 000 yläkouluikäistä nuorta eri puolilta Suomea. Yhteistyössä koulujen kanssa toteutettava hanke jatkuu aina kouluvuoden 2017–2018 loppuun asti. Koululaisten lisäksi ohjelma kohdistetaan koulujen henkilökuntaan ja oppilaiden vanhempiin, jotka haastetaan mukaan tukemaan nuoria sekä tavoittelemaan omia unelmiaan.

Lasten ja nuorten säätiö

Yhdelläkään yhteiskunnalla ei ole varaa menettää nuoriaan. Siksi Lasten ja nuorten säätiö auttaa elämän vaikeissa tilanteissa oleva nuoria luovilla ja toiminnallisilla menetelmillä. Näiden avulla nuoret voivat itse vahvistaa elämäntaitojaan ja löytää näin oman paikkansa yhteisössä. Säätiö toimii niin Suomessa kuin kehittyvissäkin maissa yhdessä paikallisten osaajien kanssa.